«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

کوروت موتور وسط رونمایی شد

سرانجام پس از تیزر‌ها، رندر‌ها و عکس‌های جاسوسی متعدد شورولت کوروت موتور وسط به صورت رسمی رونمایی شد. در دهه‌های گذشته نمونه‌های کانسپت بسیاری ساخته شد اما هیچکدام از آنها نتوانستند مجوز‌های لازم را برای به تولید رسیدن کسب کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سرانجام پس از تیزر‌ها، رندر‌ها و عکس‌های جاسوسی متعدد شورولت کوروت موتور وسط به صورت رسمی رونمایی شد. در دهه‌های گذشته نمونه‌های کانسپت بسیاری ساخته شد اما هیچکدام از آنها نتوانستند مجوز‌های لازم را برای به تولید رسیدن کسب کنند. طی 60 سال گذشته سوالاتی مطرح شده بود که آیا صرف کردن این مقدار هزینه برای تولید کوروت موتور وسط ارزش دارد یا خیر؟ هنوز چیزی مشخص نیست اما باید گفت قیمت گذاری شورولت برای این خودروباعث شده تا به این نتیجه برسیم که این خودرو ارزش صبر کردن داشته است.

قیمت این خودرو در حدود 60 هزار دلار برآورد شده که با توجه به پرفورمنس خوبی که دارد رقبا را به راحتی کنار می‌زند. پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری تنفس طبیعی این خودرو می‌تواند 490 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این نیرو توسط یک گیربکس 8 سرعته دو کلاچه اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این پیشرانه در اصل برپایه پیشرانه LT1 کوروت C7 توسعه یافته و به علت افزایش قدرت و جدیدتر شدن پیشرانه نام آن را نیز به LT2 تغییر دادند. اگر پکیج Z51 را برای این خودرو انتخاب کنید 5 اسب بخار به نیروی تولیدی اضافه خواهد شد تا این رقم به 495 اسب بخار برسد. با این تفاسیر این پیشرانه نسبت به LT1 با 460 اسب بخار قدرت نزدیک به 30 اسب بخار قوی‌تر است. شورولت اعلام کرده این خودرو می‌تواند در کمتر از 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. برای اینکه متوجه شوید این خودرو چقدر قدرتمند و سریع‌است باید بدانید قدرتمند‌ترین کوروت C7 با پکیج ZR1 در مدت زمان 2.8 ثاینه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در داخل کابین نیز همه چیز متفاوت است. کنسول میانی تا انتهای خودرو کشیده شده تا سرنشینان از یکدیگر جدا شوند. کوروت C8 از نشان‌دهنده‌های پشت فرمان دیجیتال استفاده کرده است تا روح مدرنیته را به این خودرو تزریق کند. در میان کنسول وسط نیز یک صفحه نمایش و سیستم اطلاعات و سرگرمی وجود دارد. با نصب پکیج Z51 دیسک‌های ترمز بزرگترو صدای اگزوز گوش نواز‌تری نصیب خریداران خواهد شد. سیستم مگنتیک راید کنترل نیز مانند نمونه قبلی بر روی این خودرو نسب است که از 4 مود به 6 کود ارتقا یافته که یکی از آنها به نام Z این امکان را به راننده می‌دهد تا تمامی تنظیمات را شخصی سازی کند. سقف این خودرو نیز برداشته می‌شود تا سرنشینان بتوانند از هوای آزاد نیز لذت ببرند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=180907
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه