اولویت اصلی مجلس در صنعت خودرو :

کیفیت ، ایمنی و استاندارد 3 ضرورت مهم خودروسازی در ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تنها خواست کنونی مصرف کنندگان را کیفیت خودروهای داخلی عنوان کرد و گفت : با وجود گام های برداشته شده در جهت ارتقای کیفی تولیدات داخلی ،اما همچنان مشتریان رضایت کاملی از کیفیت در صنعت خودرو ایران ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،سید مهدی مقدسی در گفتگو با خبر خودرو اظهار داشت : امروز نیاز است تا در حوزه کیفیت تولید خودرو و قطعات تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با توجه به اهمیت تولید قطعات با کیفیت و استاندارد در ارائه محصول کیفی و قابل رقابت  گفت : استفاده از قطعات با کیفیت و استاندارد مسلما در تولید محصولی کیفی و کسب رضایت مشتریان از خودروهای داخلی نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به نگاه مجلس به موضوع کیفیت تصریح کرد : هم اکنون یکی از اولویت های کمیته صنعت کمیسیون صنایع مجلس ، ورود جدی به موضوع کیفیت و ایمنی خودروهای داخلی و در نظر دارد این مساله را بواسطه نظارت و بازدید از شرکتهای بزرگ خودروساز داخلی آغاز نماید.

وی افزود : امروز خودروسازان نباید به کیفیت و استانداردهای حداقلی اکتفا کرده و بلکه باید هر روز کیفیت و سطح استانداردهای تولید در صنعت خودرو ایران ارتقاء ببخشند.

نماینده مردم اراک در مجلس دهم ضمن تاکید بر ضرورت ارتقاء استانداردهای تولید خودرو در ایران اظهار داشت : تولید محصولاتی با حداقل استانداردها به هیچ عنوان مطلوب خودروسازی ایران نیست و شرکتها باید به دنبال ارتقاء استانداردهای تولید باشند.

مقدسی همچنین به لزوم سرمایه گذاری در حوزه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو به عنوان راهکاری در ارتقاء محصولات داخلی دانست و گفت : در صورتی که بخشی از منابع شرکتهای خودروسازی به حوزه تحقیق و توسعه اختصاص یابد بی تردید مسیر ارتقاء کیفی خودروها هموار گردیده و این موضوع بقای شرکتهای خودروسازی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود : چنانچه در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری مناسبی صورت گیرد ضمن اینکه به آپشن ها و کیفیت تولیدات افزوده می شود، بلکه به تدریج رضایت مصرف کنندگان از خودروهای داخلی نیز بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تحقیق و توسعه بستری برای افزایش کیفیت خودروها است، تصریح کرد : تا زمانی که به تحقیق و توسعه در صنعت خودرو توجه نشود،نه تنها کیفیت تولیدات ارتقاء نخواهد یافت بلکه از کیفیت محصولات آنها نیز  کاسته خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز برخی همکاری های مشترک با شرکتهای خارجی ، در صنعت خودرو ایران خاطر نشان کرد : پیش بینی می رود همکاری با شرکتهای خارجی علاوه بر ارتقاء کیفی خودروها در حوزه ایمنی و استاندارد ، در جلب رضایت مشتریان نیز نقش موثری داشته باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=108276
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه