«میهن صنعت» :

کیفیت هوای شهر تهران برای شهروندان قابل قبول است

با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز پنجشنبه ۲۶ اسفندماه، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر تا نسبتاً شدید و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. با افزایش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، هرچند احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد وجود خواهد داشت. تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت پنجشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

ناپایداری جوی تا صبح روز جمعه ۲۷ اسفندماه همراه با وزش باد مؤثر ادامه خواهد داشت و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌قبول قرار خواهد گرفت. در طول روز به‌تدریج از تندی باد کاسته خواهد شد که شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد. کاهش نسبی تندی باد تا ساعات پایانی جمعه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی بر میزان غلظت ذرات معلق خواهد افزود که کاهش کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۱ بود و کیفیت هوای پایتخت در قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۰ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=241607
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه