«میهن صنعت» :

کیفیت هوای پایتخت برای شهروندان قابل قبول است

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی اکسید نیتروژن» با میانگین ۵۰ بود و کیفیت هوای تهران در محدوده «پاک» قرار داشت و امروز (یکشنبه) نیز با توجه به کاهش تردد خودروها و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته، کیفیت هوا در بیشتر مناطق تهران در محدوده «قابل‌قبول» و «پاک» قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران در صبحگاه امروز یکشنبه (۷ فروردین ۱۴۰۱) با کاهش تردد خودروها و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول و پاک قرار خواهد گرفت و طی روز نیز با افزایش تندی باد، پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد.

با تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت یکشنبه از میزان غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول را در بیشتر مناطق به‌دنبال خواهد داشت.

این شرایط جوی تا صبح روز دوشنبه (۸ فروردین ۱۴۰۱) ادامه خواهد یافت و شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد.

همچنین افزایش تندی باد در طول روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، هرچند وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات، احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد را به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر با تقویت ناپایداری جوی تا ساعات پایانی دوشنبه همراه با وزش باد مؤثر، برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی اکسید نیتروژن» با میانگین ۵۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت «پاک» قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۴۶ است و کیفیت هوا در محدوده «پاک» قرار دارد./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=241719
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه