قائم مقام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان:

۱.۶ میلیون نفر تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی هستند

قائم مقام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آمادگی این صندوق را برای پوشش بیمه اجتماعی بافندگان فرش دستباف با پرداخت ماهیانه ۴۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صمدالله فیروزی در همایش اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فرش دستباف اظهار کرد: در اصل ۲۹ قانون اساسی یکی از جامع‌ترین تعریف‌ها در حوزه تامین اجتماعی دیده می‌شود. برابر این اصل برخورداری از تامین اجتماعی در قبال حوادث پیری، از کارافتادگی، بازنشستگی، فوت و سوانح حقی است همگانی و دولت مکلف است با استفاده از منابع عمومی نسبت به این حق عمومی اقدام کنند.

وی ادامه داد: با تصویب قانون ساختار نظام جامع تامین اجتماعی و شکل‌گیری وزارت رفاه و تامین اجتماعی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شکل گرفت که سهل‌ترین و ارزان‌ترین بیمه اجتماعی کشور متعلق به این صندوق است.

فیروزی افزود: این صندوق در عمر ۱۲ ساله خود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی، عشایر و کشاورزی را تحت پوشش قرار داده و بیش از ۴۰ هزار سرپرست خانوار مستمری‌بگیر دارد.

به گفته قائم مقام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مصوبه بازنشستگی پیش از موعد که اخیرا در مجلس به تصویب رسید نیز در این صندوق در حال اجرا است.

وی گفت: طی تفاهمی که با اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف منعقد کردیم به سهم خود در بهترین حالت و بدون هیچ شرط و شروطی به صرف سکونت این افراد و با معرفی تعاونی‌ها، برای پوشش بیمه اجتماعی این اقشار در قبال تعهدات بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی آمادگی داریم و با ماهی ۴۰ هزار تومان می‌توان به عضویت این صندوق درآمد.

فیروزی تصریح کرد: بحث بیمه درمان هم بر اساس تسهیلات دولت و بودجه مصوب در کل بودجه کشور، کل افراد روستایی و شهری زیر ۲۰ هزار نفر با تعهد پرداخت سهم بیمه دولت در دست اجرا است و ما به عنوان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در قبال تعهدات بلندمدت از کارافتادگی، بازنشستگی و فوت آمادگی داریم.

قائم مقام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تصریح کرد: این صندوق آمادگی دارد کل جامعه هدف تعاونی‌های فرش دستباف را با پرداخت ماهی ۴۰ هزار تومان و تعهد دو سوم حق بیمه‌ای که دولت می‌پردازد، پوشش بدهد./ایسنا/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=138740
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه