سخنگوی فراجا خبر داد؛

۶۳۰ سوداگر مرگ در مرزهای کشور دستگیر شدند

سخنگوی فراجا از دستگیری ۶۳۰ سوداگر مرگ در مرزهای کشور در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سردار سعید منتظرالمهدی گفت: کشورمان دارای بیش از هشت هزار و ۷۷۵ کیلومتر مرز آبی و خاکی است که تمام این مرزها زیر چتر نظارتی مرزبانی و مرزبانان کشورمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز مرزبانی اقدام به افزایش گشت‌های ویژه دریایی، هوایی و زمینی کرده است، گفت: پلیس از نقطه صفر مرزی تا مرکز شهرها امنیت مردم را تأمین می‌کند و برای آن برنامه ریزی دارد.

سخنگوی فراجا در تشریح عملکرد اجمالی مرزبانی فراجا در سال ۱۴۰۱ نیز گفت: در سالی که گفته ده‌ها تن انواع موادمخدر از سوی مرزبانان کشورمان کشف و ضبط شد. همچنین بیش از ۶۳۰ سوداگر مرگ و ۷۳ شرور ِ امنیت ستیز در عملیات‌های مرزبانی در سال گذشته دستگیر شدند.

منتظرالمهدی از تقویت ناوگان شناور مرزبانی با افزایش ۷۰ فروند شناور به دریابانی استان‌های مرزی ساحلی خبر داد و گفت: همچنین ۱۹۶ دستگاه خودرو نیز به ناوگان خودرویی مرزبانی اضافه شد و در مجموع در سال ۱۴۰۱ شاهد افزایش عِده و عُده مرزبانی بودیم.

وی مرزهای ایران را یکی از مرزهای امن جهان دانست و گفت: مرزبانان ما در سال گذشته از خروج بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت جلوگیری کردند. همچنین مانع خارج شدن بیش از ۵۰ کیلوگرم طلا از کشور شدند و از قاچاق چند میلیون داروی مهم و حیاتی هم جلوگیری شد.

سخنگوی فراجا جلوگیری از خروج حدود ۵۰ هزار رأس دام قاچاق را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: سه میلیون و ۵۰۰ هزار ماده محترقه خطرناک نیز از سوی مرزبانان در نقاط مختلف کشور و ضبط شد./مهر

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=260730
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه