مدیرعامل آبفا کشور خبر داد

۷۰۰۰ میلیارد تومان قرارداد صنعت آب با بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر ۷۰۰۰ میلیارد تومان حجم قراردادهای صنعت آب با بخش خصوصی تعریف شده که تعداد زیادی از این قراردادها در قالب مشارکت ایرانی - خارجی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در دوران پسابرجام اتفاقات خوبی در حوزه انعقاد قرارداد با بخش خارجی و داخلی افتاده است، اظهار کرد: در حال حاضر بانک‌های توسعه‌ای با استقبال خوبی پروژه‌های صنعت آب را می‌پذیرند. علاوه بر این نیز با بانک توسعه زیرساخت اقدامات خوبی را به ثمر رسانده‌ایم.

وی با بیان این‌که حدود سه پروژه تعریف شده که در حال حاضر در سازمان سرمایه‌گذاری در حال عملیاتی شدن است، افزود: در این بین بانک توسعه اسلامی نیز با سرعت بسیار خوبی نسبت به نقل و انتقالات عمل کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به مشکلات ایجاد شده در زمان تحریم برای به ثمررساندن پروژه‌های آبی، تصریح کرد: در حال حاضر پروژه‌های آبی با سرعت بسیار خوبی در حال حرکت است.

به گفته جانباز در شرایط فعلی هزینه اجرای پروژه‌های آبی به شدت کاهش یافته که یکی از عمده‌ترین دلایل این مساله انجام نشدن مبادلات بانکی در زمان تحریم‌ها است که در حال حاضر با کم شدن نقش واسطه‌ها توانسته‌ایم اتفاقات خوبی را در صنعت آب رقم بزنیم.

وی با اشاره به استراتژی‌ صنعت آب و فاضلاب، عنوان کرد: تاکید سیاست‌های شرکت آب و فاضلاب و همچنین مقام معظم رهبری براین بود که اگر پروژه‌هایی در مرحله‌ی سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد اولویت با شرکت‌های ایرانی باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، در حال حاضر این اتفاق در صنعت آب در حال افتادن است به‌طوری که بسیاری از پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب با مشارکت خارجی‌ها اما با رهبری شرکت‌های ایرانی در حال انجام است.

جانباز با بیان این که تعداد زیادی از آب شیرین‌کن‌ها در سطح کشور توسط شرکت‌های داخلی و خارجی در حال انجام است، اظهار کرد: در دوران پسابرجام مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی برای به ثمررساندن پروژه‌های صنعت آب بسیار خوب بوده است.

 

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=111669
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه