میهن صنعت:

۸۰ درصد تسهیلات بانک‌ها در اختیار ۲۰ درصد بنگاه‌ها!

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید می‌گوید: ۸۰ درصد تسهیلات در سالهای گذشته به ۲۰ درصد بنگاههای بزرگ اختصاص داشته و ۲۰ درصد بنگاههای کوجک کمتر از یک درصد تسهیلات از شبکه بانکی دریافت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اصغرنوراله زاده با بیان اینکه در بحث نظام تامین مالی با مشکل مواجه هستیم، افزود: در روستاها شبکه بانکی وجود ندارد و منابع مالی بالایی نیست، لذا باید نظام تامین مالی محلی ایجاد شود که در این راستا صندوق های خرد محلی را تاسیس کردیم.

وی راه اندازی نظام تأمین مالی جمعی، نظام تأمین مالی محلی و ایجاد صندوق‌های محصولی را از جمله راهکارهای توسعه مشاغل خانگی عنوان کرد.

نوراله زاده از فعالیت ۵۷۴ صندوق خرد محلی در ۶۰۰ روستا با همکاری جهاد کشاورزی خبر داد و افزود: صندوق‌های خرد محلی در نقاط روستایی ایجاد شده اند و با مشارکت و مدیریت روستاییان اداره می‌شوند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه هیات مدیره این صندوق ها آموزشهای لازم را دیده‌اند، ابراز امیدواری کرد: ساز و کار نظارت بر این صندوق‌ها هر چه سریعتر از سوی شورای پول و اعتبار تعریف شود تا به انحراف کشیده نشوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر ۸۰ درصد تسهیلات بانکی به ۲۰ درصد بنگاههای بزرگ پرداخت شده و ۲۰ درصد از کوچکترین بنگاههای اقتصادی که مشاغل خانگی شامل آن می شود نیز تنها  ۰.۶ درصد از تسهیلات شبکه بانکی را دریافت کرده‌اند.

نوراله زاده که در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سخن می‌گفت، ‌ ادامه داد: در حال حاضر ایران در دنیا به لحاظ تولید صنایع دستی در رتبه هشتم قرار دارد در حالی که در تجارت در رتبه سی و هشتم هستیم و این امر نشان می دهد که با توانمندسازی افراد و تعامل با بازارهای جهانی می توانیم خود را به بازارهای دنیا متصل کنیم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=103611
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه