میهن صنعت:

۹۰۰۰ نفر فاقد شناسنامه در کشور

رئیس سازمان ثبت احوال کشور از ثبت اطلاعات بیش از ۹ هزار فاقد شناسنامه در سامانه‌های سازمان ثبت احوال کشور طی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در تشریح ثبت اطلاعات فاقدین شناسنامه در سامانه‌های سازمان ثبت احوال کشور گفت: ایجاد و تخصیص شناسه واحد برای ایرانیان فاقد شناسنامه با مهیا کردن زیرساخت های لازم و تخصیص شناسه برای افراد دارای پرونده در سازمان ثبت احوال کشور،  بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر ساماندهی و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه صورت گرفته است.

وی افزود: در همین راستا به منظور شناسایی و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه و اختصاص شناسه یکتا به آنان و درنهایت صدور کارت موقت ویژه برای این افراد، سامانه‌ای ایجاد شد و با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تأکید بر اینکه با این کار امکان شناسایی کلیه اشخاص حقیقی ایرانی و یا مدعی تابعیت ایران براساس اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور فراهم می‌شود، ادامه داد: تاکنون اطلاعات بیش از ۹ هزار نفر از  فاقدین شناسنامه ثبت شده است همچنین در جهت اخذ درخواست کارت ویژه فاقدین شامل اخذ اطلاعات نشانی تصویر چهره و بیومتریک اقداماتی صورت گرفته است.

کارگر با اشاره به چاپ کارت شناسایی ویژه فاقدین شناسنامه، گفت: با این اقدام گام ارزشمندی در راستای شناسایی و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه، کمک به ایجاد سازوکارهای قانونی ارائه خدمت به افراد مشمول و کاهش هزینه‌های حاکمیتی وجود افراد بدون شناسنامه، صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: ایجاد سرویس استعلام تصدیق اصالت کارت فاقدین شناسنامه (به عنوان پشتوانه پیشگیری از جعل کارت فاقدین شناسنامه) و ایجاد و تخصیص شناسه واحد برای ایرانیان فاقد شناسنامه با مهیا کردن زیرساخت‌های لازم و تخصیص شناسه برای افراد دارای پرونده در سازمان ثبت احوال کشور از دیگر اقدامات ارزشمند در این زمینه محسوب می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=260614
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه