میهن صنعت:

۹۵ درصد مردم مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شوند

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه شامل ۹۵ درصد مردم نمی‌شود گفت: این مالیات شامل گروه اندکی است که براساس فعالیت‌های سوداگرانه اقتصادی، عایدی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  سید محمدرضا میر تاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس تصویب شده است گفت: این طرح روی مالیات بر فعالیت‌های سوداگری که تا به حال جایی ثبت نشده و با درآمدهای کلان و نجومی در زمان محدود و بدون پرداخت مالیات، تمرکز دارد و شامل چهار عنوان ارز، املاک، خودرو و سکه می‌شود.

میرتاج الدینی در مورد استثنائات این طرح تصریح کرد: مالیات بر عایدی سرمایه شامل کسانی که نمایشگاه ماشین دارند و بنگاه داران املاک نمی‌شود و همان مالیات معمول را می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این مالیات شامل 95 درصد مردم نمی‌شود گفت: این مالیات شامل کسانی است که در مدت کوتاهی به صورت تصاعدی سودی حاصل کرده‌اند و حتی خانواده‌هایی که هر عضو آن به طور مثال خودرویی داشته باشند، مشمول این نوع مالیات نخواهند بود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ضمن تأکید بر لزوم وجود فرمولی برای تعیین محاسبه نرخ تورم اظهار کرد: در بحث بررسی جزئیات، این پیشنهاد در کمیسیون مورد توجه قرار خواهد گرفت.

میرتاج الدینی در مورد مالیات بر سرمایه خاطرنشان کرد: مجلس مسیر میانه را انتخاب کرده و با هدف توزیع عادلانه ثروت در جامعه و تنظیم آن، بیشتر نشدن ضریب جینی و فاصله طبقاتی و رشد اقتصادی متعادل در اصل درآمدها در چارچوب اقدامات کلان، مسیر خود را طی می‌کند.

وی گفت: درآمد حاصل شده وارد خزانه کل می‌شود و از 6 تا 8 درصد درآمد را می‌توان از طریق این مالیات به دست آورد و موجب می‌شود تراز عملیاتی بودجه کشور مثبت شده و کسری نخواهیم داشت.

میرتاج الدینی متذکر شد: مردم نگران این مالیات نباشد چرا که شامل گروه اندکی است که براساس فعالیت‌های سوداگرانه اقتصادی، عایدی دارند./تسنیم

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=210985
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه