میهن صنعت :

احتمال ادامه کاهش تولید خودرو در ماه های آینده

دبیر انجمن خودروسازان از کاهش 36 درصدی تولید خودرو در سه ماهه اول امسال خبر داد و گفت : کمبود نقدینگی ، عدم ارائه تسهیلات کافی از سوی بانکها و تشدید تحریمها موجب کاهش 36 درصدی تولید خودرو در سه ماهه اول سال جاری شده است.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان از کاهش 36 درصدی تولید خودرو در سه ماهه اول امسال خبر داد و گفت : کمبود نقدینگی ، عدم ارائه تسهیلات کافی از سوی بانکها و تشدید تحریمها موجب کاهش 36 درصدی تولید خودرو در سه ماهه اول سال جاری شده است.
احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : در حال حاضر به جهت تاخیر در تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان، میزان تولید شرکتهای خودروساز کاهش یافته است.
وی همچنین به کاهش 46 درصدی تولید خودروهای دوگانه سوز در سه ماهه اول امسال اشاره نمود و و اظهار داشت : کمبود جایگاههای عرضه گاز سی ان جی و افزایش قیمت گاز همزمان با هدفمند سازی یارانه ها موجب کاهش استقبال مردم از خودروهای گاز سوز و در نتیجه کاهش تولید این محصولات در شرکتهای خودروساز شده است.
وی با اشاره به ارتباط تنگانگ میزان تولید شرکتهای خودروساز با میزان تقاضا بازار گفت : از آنجا که خودروسازان بر اساس تقاضای بازار تولید می نمایند بنابراین با افت تقاضای بازار نسبت به این نوع خودروها، تولید خودروهای دوگانه سوز نیز با کاهش روبرو شده است.
وی در ادامه از احتمال روند کاهش تولید خودرو در ماههای آینده خبر داد و گفت : در صورت عدم ارائه تسهیلات لازم به شرکتهای خودروساز قطعا ، روند کاهش تولید خودرو طی ماههای آینده ادامه خواهد یافت.
وی افزود : اما چنانچه تسهیلات لازم به شرکتها ارائه شود امید می رود افت تولید ماههای گذشته جبران شود.
وی همچنین در خصوص ادامه روند کاهش تولید خودروهای گاز سوز در ماههای آینده گفت : با توجه به اینکه میزان تولید خودروهای دوگانه سوز بسته به تقاضای بازار و مشتریان دارد بنابراین چنانچه میزان استقبال از خودروهای دوگانه سوز افزایش یابد قطعا آمار تولید این نوع خودروها در ماههای آینده افزایش خواهد یافت.
دبیر انجمن خودروسازان همچنین افت تولید خودروهای دوگانه سوز را در راستای تغییر استراتژی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت دانست و گفت : عدم حمایت از تولید خودروهای دوگانه سوز و حمایت از خودروهای دیزلی شاید دلیل دیگری بر کاهش تولید خودروهای دوگانه سوز در ماههای اخیر باشد .
نعمت بخش همچنین به مزایای تولید خودروهای دیزلی و دفاع به حق سازمان بهینه سازی در این راستا اشاره نمود و گفت : قطعا در صورت توزیع گازوئیل استاندارد ، تولید خودروهای دیزلی به جهت میزان مصرف سوخت و کاهش آلایندگی و کاهش تعمیرات نسبت به خودروهای بنزینی به صرفه ترخواهد بود.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2203
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه