میهن صنعت :

احداث 100 پارکینگ عمومی در پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: ساخت پارکینکهای مشارکتی و مکانیزه به عهده مناطق شهرداری گذاشته شده و در حال حاضر 100 پارکینگ در حال احداث است که پارکینگهای برخی مناطق نیز به بهره برداری رسیده است.


به گزارش پایگاه تحلیلی خبری میهن صنعت به نقل از مهر سید جعفر تشکری هاشمی  با بیان این که متاسفانه زیر ساختهای شهری مطلوبی نداریم و مالکین واحد های اداری، مسکونی و تجاری کمبود پارکینگ دارند گفت: پارکینگ های عمومی سطح شهر نیز کافی نیست اما این دلیلی برای استفاده افراطی از خودروها در معابری که ظرفیت کافی برای تردد خودرو ها ندارند چه برسد به اختصاص یک لاین به پارک حاشیه ای نیست.

وی ادامه داد: در برخی خیابانها ما اجازه ایجاد پارک حاشیه ای نداده ایم زیرا معبر کشش لازم را برای حرکت خودرو ها ندارد و حضور پارکبان نیز پذیرفتنی نیست. در آن خیابانها که امکان پارک حاشیه ای است نباید فضای پارک در انحصار افرادی خاص باشد به طور مثال یک کارمند از 7 صبح تا 5 بعد از ظهر خودروی خود را در کنار ساختمان اداره اش پارک کند.

تشکری هاشمی با تاکید بر این که بیش از 2 ساعت اجازه پارک حاشیه به خودور ها داده نمی شود تصریح کرد: پارک حاشیه ای برای توقفهای لحظه ای و کوتاه مدت است و برای آن که در مدیریت زمان پارک های حاشیه ای دچار مشکل نشویم زمان پارک ها را محدود کرده ایم.

وی با بیان این که مدتهاست لایحه ای در خصوص ایجاد پارک های حاشیه ای و پارکینگ های عمومی در اختیار شورای شهر گذاشته ایم گفت: اگر این لایحه به سرانجام برسد تمام دستگاهای دولتی که کمبود پارکینگ دارند در فرصت کوتاهی ملزم به ساخت پارکینگ در فاصله مناسب هستند. البته سیاست های تشویقی نیز ساخت ساختمان هایی که دچار کمبود پارکینگ هستند پیش بینی شده است.

معاون شهردار تهران با بیان این که برخی از ادارت دولتی در پارکینگهای خود را بر روی کارمندان خود بسته اند گفت: برخی از پارکینگهای ساختمانهای اداری به دفتر کار و انباری تبدیل شده اند و بر بحران پارکینگهای پایتخت افزوده اند .

تشکری هاشمی با اشاره به فراگیری حمل و نقل عمومی در سایر کشور های دنیا گفت: اگر کشورهای دیگر ترافیک ندارند یا با کمبود پارکینگ واجه نیستند به آن دلیل نیست که تعداد خودروهایشان کم است بلکه در آنجا استفاده از خودروی شخصی نشانه طبقه اجتماعی افراد نیست و بیشتر افراد از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند .

وی با بیان این که ساخت پارکینگ به عهده شهرداری مناطق گذاشته شده است گفت: ساخت پارکینگ های مشارکتی و مکانیزه بر عهده مناطق است در حال حاضر 100 پارکینگ در مناطق در حال ساخت است که بخشی از آنها در مناطق 1،2،17 ،12 و…به بهره برداری رسیده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1754
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه