افزايش هفت درصدي صادرات فرش ايراني

صادرات فرش دستباف ایران در دو ماه نخست امسال با افزایش هفت درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل روبرو شد.


به گزارش ميهن صنعت به نقل از  ایسنا، براساس آمار گمرک ایران در اين مدت بیش از 546 تن انواع فرش دستباف به ارزش تقریبی 55.4 میلیون دلار از کشور صادر شد. این میزان صادرات از نظر وزنی حدود دو درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته، اما از نظر ارزشی رشد 7.4 درصدی را تجربه کرده است.

قطر با 15.2 میلیون دلار صادرات بزرگترین بازار صادراتی فرش دستباف ایران در دو ماه نخست امسال بود. همچنین بیش از 66 درصد از صادرات فرش دستباف ایران تنها به پنج کشور پاکستان، ژاپن، آلمان، امارات و قطر انجام شد. آفريقاي جنوبي، افغانستان، سوئد، فرانسه، كانادا و لبنان نیز از دیگر بازارهای بزرگ صادرات فرش دستباف ایران طی دو ماهه نخست سال جاری بودند.

صادرات فرش دستباف ايران در سال گذشته از نظر ارزش 0.8 درصد افزايش يافته و به 560 ميليون دلار رسيد. اگرچه وزن اين ميزان صادرات با كاهش 15.4 درصدي بالغ بر 6 هزار و 972 تن شد.

ايران در سال گذشته فرش دستباف خود را به بيش از 80 كشور جهان صادر كرد. بيشترين حجم صادرات فرش دستباف ايران در سال گذشته مربوط به كشور آلمان به ميزان 107.9 ميليون دلار بود. همچنين امارات با 102 ميليون دلار صادرات در رتبه دوم قرار گرفت. ايتاليا نيز با ارزش صادرات 29.9 ميليون دلاري رده سوم را به خود اختصاص داد.

فرش دستباف در سال 1389 يكي از 10 محصول نخست صادراتي ايران بود كه در سال گذشته اين رتبه به سيزدهم كاهش يافت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1613
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه