میهن صنعت :

ايران و چين سند همکاري صنعتي و معدني امضا کردند

در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در پکن امروز جمهوری اسلامی ایران و چین سند همکاری های صنعتی و معدنی امضا کردند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در پکن امروز جمهوری اسلامی ایران و چین سند همکاری های صنعتی و معدنی امضا کردند.
این سند در پایان دیدار مهدی غضنفری وزیر صنعت ، تجارت و معدن کشورمان با شن خوتینگ رئیس شرکت صنایع و معادن چین امضا شد.
براساس سندی که دودانگه مشاور عالی وزیر صنعت ، تجارت و معدن جمهوری اسلامی ایران و رئیس شرکت فولاد سازی چین امضا کردند دوازده طرح جدید صنعتی و معدنی در ایران با سرمایه گذاری مشترک دو کشور اجرا خواهد شد.
میزان سرمایه گذاری مشترک ایران و چین در این طرح های جدید
چهار میلیارد و پانصد میلیون یورو برآورد شده که توسط بخش های خصوصی و دولتی دو کشور اجرا خواهد شد.
پیش از این نیز پنج طرح صنعتی و معدنی دیگر به ارزش چهار میلیارد یورو با سرمایه گذاری و دانش فنی مشترک ایران و چین توافق شده بود که در سند جدید اجرا و راه اندازی هر چه سریعتر این طرح ها مورد تاکید قرار گرفت.
غضنفری پس از امضای این سند به خبرنگار صدا و سیما در پکن گفت: در شرایطی که شرکت های اروپایی برای همکاری با ایران در زمینه طرح های فولاد و الومنیوم مشکلاتی ایجاد می کنند طرف چینی که سابقه خوبی در دانش فنی و این صنعت دارد در ایران سرمایه گذاری و مشارکت خواهد کرد.
وی افزود: در مجموع هفده طرح مشترک صنعتی و معدنی با همکاری چین در ایران اجرا خواهد شد .
همچنین شن خوتینگ
گفت: این توافق مهمی است زیرا اجرای طرح های صنعتی و معدنی نقش اساسی در توسعه صنعت و فناوری و استفاده از تجربه های دو کشور در این زمینه دارد.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1275
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه