بررسي تسهيلات 2000 ميلياردي خودروسازان در شوراي پول و اعتبار

معاون امور صنايع و اقتصادي وزارت صنعت، معدن و تجارت از مطرح شدن مصوبه 2000 ميليارد توماني صنعت خودرو در اولين جلسه شوراي پول و اعتبار خبر داد.


به گزارش ميهن صنعت محسن صالحي‌نيا در گفت‌وگو با ايسنا، در خصوص آخرين وضعيت تامين مالي خودروسازان و پرداخت تسهيلات 2000 ميليارد توماني به اين صنعت، اظهار كرد: چندي پيش وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشي از دلايل و ملزومات تامين مالي خودروسازان در كارگروه حمايت از توليد ارائه كرد كه به دنبال آن ارائه تسهيلات مالي به خودروسازان در اين كارگروه و باحضور معاون اول رييس‌جمهوري به شكل كلي مورد تصويب قرار گرفت.

وي با بيان اين‌كه دستور لازم در اين خصوص صادر و مقرر شده اين مصوبه در اولين جلسه شوراي پول و اعتبار مورد بررسي قرار گيرد، خاطرنشان كرد: قرار است با توجه به بسترسازي صورت گرفته، در اولين جلسه شوراي پول و اعتبار موضوع تامين مالي خودروسازان مطرح و مصوبات لازم اخذ شود.

صالحي‌نيا در پاسخ به اين‌كه آيا شوراي پول و اعتبار با تخصيص 2000 ميليارد تومان به صنعت خودرو موافقت خواهد كرد؟ اظهار كرد: اميدواريم كه شوراي پول و اعتبار با كارشناسي‌هاي خود و به‌ويژه باتوجه به ظرفيت صنعت خودرو و قطعه كشور پرداخت تسهيلات را مصوب كند.

به گزارش ايسنا، پيش از اين دبير انجمن خودروسازان در خصوص تامين مالي خودروسازان اظهار كرده بود كه زمان به سرعت براي صنعت خودرو در گذر است. پرداخت مطالبات بسياري از قطعه‌سازان به تعويق افتاده و به موازات آن با كاهش توليد مواجه بوده‌ايم. اميدواريم تسهيلات 2000 ميليارد توماني قبل از زمین‌گیر شدن صنعت خودرو پرداخت شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1714
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه