برگزاری رزمایش‌های مشترک سپاه و ارتش

فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره رزمایش مشترک ارتش با سپاه پاسداران گفت: سعی می‌کنیم اینگونه رزمایش‌ها بیشتر باشد و احتمالا امسال دو یا سه رزمایش مشترک با سپاه برگزار می کنیم.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبرنگار مهر،امیر احمدرضا پور‌دستان فرمانده نیروی زمینی ارتش یکشنبه شب در حاشیه مراسم تجلیل از جانبازان این نیرو که به مناسبت روز جانباز در تالار 22 بهمن نزاجا برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اینکه رزمایش مشترک ارتش و سپاه چه زمانی و در کجا برگزار خواهد شد؟ اظهار داشت: این رزمایش نیمه دوم سال در یکی از محورهای جنوب شرق کشور برگزار می‌شود.

وی به هماهنگی‌های لازم برای برگزاری این رزمایش مشترک اشاره کرد و افزود: رایزنی‌های زیادی با ستادکل نیروهای مسلح انجام شده و سعی می‌کنیم اینگونه رزمایش‌ها بیشتر باشد واحتمالا امسال دو یا سه رزمایش مشترک با سپاه داشته باشیم.

خبرنگاری از فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره برگزاری رزمایش مشترک ایران با روسیه، چین و سوریه، سوال کرد که وی در پاسخ تصریح کرد:‌ در حال حاضر برنامه رسمی برای برگزاری رزمایش مشترک با این کشورها نداریم اما  آمادگی داریم تا در صورت صلاحدید ستاد کل نیروهای مسلح یگان‌های خود را در این گونه رزمایش‌ها شرکت دهیم.

وی در ادامه درباره اینکه تحریم ها علیه ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: ما از تحریم ها خاطره خوشی داریم چرا که استعدادهای ما با این تحریم ها رشد کرد و معتقدم تحریم‌های جدید تغییری در حرکت کشورمان ایجاد نخواهد کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره اینکه اگر این تحریم ها ادامه یابد احتمال می رود که تنگه هرمز بسته شود؟ گفت: اگر ما در شرایطی قرار بگیریم که ملت در خطر قرار بگیرد از همه اهرم های موجود برای دفاع از اقتدار خود استفاده خواهیم کرد که بحث تنگه هرمز یکی از این اهرم ها است.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره وضعیت سوریه چیست؟اذعان داشت:‌ استکبار تلاش زیادی کرد حکومت سوریه را به زیر بکشد. اما دولت سوریه مسیر خوبی در پیش گرفته و از حالت بحران رد شده است و این تنش‌ها در آینده بسیار نزدیک رنگ می‌بازد و استکبار از این فشارها دست بر می‌دارد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین از رونمایی تجهیزات جدید این نیرو خبر داد و اظهارداشت: در روز 31 شهریور از تجهیزات جدید این نیرو در حوزه دفاع زمینی رونمایی می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1597
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه