عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

به جای پول یارانه ها به مردم کارت بدهید

ایرج ندیمی گفت : پرداخت جهت‌دار يارانه‌ها به مردم بخشي از مسائل مديريت مالي را حل مي‌كند.

 

به گزارش میهن صنعت ايرج نديمي در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد مطرح شدن بحث شيوه‌هاي جديد پرداخت يارانه‌ها به مردم گفت: در مورد موضوع خدمات جبراني و پرداخت يارانه‌اي سه شيوه مطرح بود كه يكي از آنها همين شيوه پرداخت يارانه‌ها با كارت‌هاي ويژه بود.

 وي ادامه داد: در ابتدا بحث برسر اين بود كه به جاي پول يارانه‌ها چند صدقلم كالا و خدمات را در قالب يارانه به مردم عرضه كنند يا اينكه به همين شيوه فعلي پول پرداخت كنند و يا اينكه به جاي پرداخت پول هزينه حامل‌ها را كنترل كنند.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس اظهار كرد: در شيوه پرداخت پول كه در حال حاضر هم اجرا مي‌شود، بخش عمده‌اي از يارانه‌ها صرف خريد كالاهايي مي‌شود كه نياز واقعي به آنها وجود ندارد و در نتيجه مشكلاتي كه امروز در بحث اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها شاهد آنها هستيم، رخ مي‌دهد، اما يك شيوه ديگر هم وجود دارد و آن هم اين است كه به جاي آنكه پول را براي صرف كردن در مورد امور متفاوت اختصاص دهيم، آن را به گونه‌اي پرداخت كنيم كه مردم به وسيله آن هزينه حامل‌هاي انرژي را بپردازند.

نماينده مردم لاهيجان در مورد طرح دادن كارت به مردم به جاي پول يارانه‌ها و پرداخت هزينه‌هاي حامل‌هاي انرژي از طريق اين كارت‌ها گفت: چنين اقدامي مي‌تواند تا حدودي از گردش پول در دست مردم كم كند.

 

 

وي در مورد نتايج مثبت و منفي اين طرح گفت: در مورد برخي از دهك‌هاي اجتماع از جمله روستاييان كه هزينه حامل‌هاي انرژي آنها به اندازه مبلغ يارانه نقدي نيست، باز هم مساله صرف پول يارانه‌ها براي نيازهاي كاذب وجود خواهد داشت، اما در مورد طبقات متوسط جامعه، اين پول مي‌تواند هزينه حامل‌هاي انرژي را پرداخت كند و به خصوص در مورد پرداخت هزينه گاز مصرفي مي‌تواند راه‌حلي براي مشكل عدم وصول طلب شركت گاز شود.

 

 

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس در پايان تاكيد كرد: كمك به مردم در قالب طرح هدفمندي يارانه‌ها بايد جهت‌دار باشد تا اين پول بتواند بخشي از مسائل اقتصادي مردم را حل كند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2068
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه