میهن صنعت :

«بوی بهشت» ایستگاه‌ مترو را فرا میگیرد

میهن صنعت : هم‌زمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع)، برنامه‌های ویژه ماه محرم در ایستگاه‌های متروی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش میهن صنعت هم‌زمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع)، برنامه‌های ویژه ماه محرم در ایستگاه‌های متروی تهران برگزار می‌شود.

 معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اعلام این خبر افزود: برپایی خیمه‌های حسینی به منظور اجرای سخنرانی و نیز نوحه‌خوانی و تعزیه‌خوانی در 15 ایستگاه مترو از جمله برنامه‌های ویژه ماه محرم در متروی تهران خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حجت‌الاسلام مرتضی جعفرپور با اشاره به استقرار مشاوران مذهبی در ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: این مشاوران آماده پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و شبهات مسافران در خصوص ایام محرم، قیام حضرت ابا عبدا… (ع) و تبیین سیره عملی آن حضرت هستند.
وی برپایی مراسم زیارت عاشورا در دهه اول ماه محرم و برپایی نماز جماعت ظهر و عصر را از دیگر برنامه‌های متروی تهران به مناسبت این ایام بر شمرد و تصریح کرد: اکران گالری عکس شیرخوارگان حسینی در 5 ایستگاه مترو و برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع محرم در قومیت‌های ایرانی، از سایر برنامه های تدارک دیده شده برای این روزهای معنوی است.
حجت الاسلام جعفرپور پخش نواهای حسینی در ایستگاه‌های مترو را از دیگر فعالیت‌های متروی تهران ذکر کرد و گفت: مسافران متروی تهران در فرصت‌های معنوی روزهای پیش رو می‌توانند از برنامه‌هایی نظیر پخش تیزرهای ویژه ماه محرم در تلویزیون قطارها و ایستگاه‌های مترو، نصب یادمان حجمی سقاخانه و تولید و توزیع ویژه نامه «بوی بهشت» بهره ببرند. 
معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران در پایان خاطرنشان کرد: توزیع دستمال اشک به همراه بروشور حاوی توضیحات مرتبط با عزاداری امام حسین (ع) و درس‌آموزی از مکتب انسان‌ساز آن امام همام در قالب‌های مختلف داستانک، شعر، احادیث و متون ادبی، از دیگر ویژه برنامه‌های ویژه متروی تهران در ایام سوگواری ماه محرم محسوب می‌شود.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=5881
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه