میهن صنعت گزارش می دهد:

تقاضای ایران از آلمان برای تسهیل در صدور ویزا

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (ICCIMA) از آلمان به دلیل محدودیت‌های روادیدی که این کشور برای بازرگانان ایرانی اعمال می‌کند، انتقاد کرد و خواستار تسهیل روند صدور ویزا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  غلامحسین شفیعی در دیدار با مایکل شومان، رئیس هیئت مدیره انجمن فدرال توسعه اقتصادی و تجارت خارجی آلمان(BWA)، تسهیل صدور ویزا را شرط لازم برای گسترش روابط بین ایران و آلمان دانست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران (ICCIMA) از آلمان به دلیل محدودیت‌های روادیدی که این کشور برای بازرگانان ایرانی اعمال می‌کند، انتقاد کرد و خواستار تسهیل روند صدور ویزا شد.

غلامحسین شفیعی در دیدار با مایکل شومان، رئیس هیئت مدیره انجمن فدرال توسعه اقتصادی و تجارت خارجی آلمان(BWA)، تسهیل صدور ویزا را شرط لازم برای گسترش روابط بین ایران و آلمان دانست.

به گزارش تهران تایمز، رئیس ICCIMA پیشنهاد داد که دو کشور باید حجم تجارت را اضافه کنند زیرا پس از خروج آمریکا از برجام 50 درصد کاهش یافته است.

پس از توافق هسته ای، آلمان اولین کشوری بود که روابط خود را با ایران از سر گرفت و حجم تجارت بین دو طرف در مدت کوتاهی 60 درصد افزایش یافت. اما پس از خروج آمریکا از برجام، حجم مبادلات اقتصادی ایران و آلمان 50 درصد کاهش یافت.

علاوه بر بیان چنین اظهاراتی، همان منبع فاش می‌کند که رئیس ICCIMA از تلاش‌های آلمان برای حفظ روابط اقتصادی قدردانی کرده و امیدوار است که سفر شومان بتواند به فعال‌سازی ظرفیت‌های تجاری دو کشور کمک کند.

به ویژه با شرایط جدید و جنگ در اوکراین، همکاری ایران و آلمان می تواند نتایج خوبی برای منطقه و اروپا داشته باشد.

علاوه بر موارد فوق، خاطرنشان شد که ایران و آلمان باید در سایر زمینه های مهم از جمله کشاورزی، آموزش و خودروسازی نیز همکاری های خود را تقویت کنند. تاکید شد که ایران در حال تبدیل شدن به قطب خودروسازی و در نتیجه نیاز به فناوری های جدید است.

علاوه بر این، مشخص شد که ICCIMA در حال برنامه ریزی برای ایجاد دفتری در آلمان برای افزایش حجم تجارت است. از آنجایی که شرایط بهتر از قبل است، هیئت های دو کشور می توانند به صورت حضوری با یکدیگر دیدار و در مورد توسعه تجارت گفتگو کنند.

شومان در توضیح این موضوع گفت که در حال حاضر حدود 1300 نفر از شرکت ها و موسسات تحقیقاتی مختلف از BWA هستند و در حال هدف آنها یافتن بازارهای نوظهور در سراسر جهان است.

با وجود اینکه آلمان به دنبال گسترش روابط با سایر کشورهاست، همچنین می‌خواهد کار را برای ورود مهاجران ماهر آسان‌تر کند تا نیازموجود در این کشور را برطرف کند. آلمان در حال حاضر با کمبود نیروی کار دست و پنجه نرم می کند و نیاز به بیش از 1.7 میلیون نفر نیروی کار دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=248551
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه