میهن صنعت :

خودروهای دودزا در انتظار پلاک ویژه تعمیری

هم اکنون پلیس راهور تهران بزرگ، طرح هایی را جهت تخصیص این پلاک ویژه به خودروهای دودزایی که در سطح شهر تهران تردد می کند در دست بررسی دارد که پیش بینی می شود در آینده نه چندان دور اجرایی گردد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اختصاص پلاک ویژه تعمیری به خودروهای آلاینده و دودزا در کلان شهر تهران خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت کاهش آلودگی هوا، پلیس راهور ناجا برنامه های ویژه ای جهت کاهش میزان آلودگی هوا در دستور کار خود قرار داه است که از جمله می توان به برخورد جدی با مالکان خودروهای دودزا اشاره نمود.

سرهنگ بذرافشان در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ضمن اشاره به اختصاص پلاک ویژه تعمیری به خودروهای دودزا در سالهای گذشته ، افزود: هم اکنون پلیس راهور تهران بزرگ، طرح هایی را جهت تخصیص این پلاک ویژه به خودروهای دودزایی که در سطح شهر تهران تردد می کند در دست بررسی دارد که پیش بینی می شود در آینده نه چندان دور اجرایی گردد.

وی ابراز داشت: چنانچه پلاک ویژه تعمیری بر روی خودروی دودزا و فاقد برگه معاینه فنی نصب گردد ، خودروی مذکور تنها مجوز رفت و آمد به تعمیرگاه را جهت رفع نواقص موجود دارا خواهد بود.

وی تصریح کرد: در پایان مدت زمان مقرر خودرو می بایست جهت انجام بررسی های لازم توسط کارشناسان پلیس به مراکز مربوطه مراجعه نموده و در نهایت امر چناچه رفع نواقص اثبات گشت پلاک اصلی خودرو بر روی آن نصب می گردد و این وسیله نقلیه مجوز تردد را در سطح شهر دریافت خواهد نمود.

وی  با بیان اینکه هم اکنون پلیس راهور ناجا در حال انجام اقدامات لازم اعم از طراحی این پلاک ویژه برای خودروهای دودزا می باشد، اذعان داشت: اجرایی شدن امر مزبور بدون شک با کاهش تردد خودروهای دودزا در سطح شهر تهران همراه خواهد بود.

وی در پایان همچنین از برخورد بدون اغماض پلیس راهور ناجا با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی برابر قانون جدید معاینه فنی،سخن به میان آورد و گفت: از آنجایی که انجام تست های مربوط به معاینه فنی خودرو از جهات مختلف از جمله کاهش میزان وقوع حوادث و سوانح رانندگی و نیز جلوگیری از تشدید آلودگی هوا، حائز اهمیت است از اینرو پلیس راهور ناجا برخوردی جدی و بدون اغماض را با دارندگان وسایل نقلیه فاقد برگه معاینه فنی خواهد نمود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1787
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه