میهن صنعت :

خودكفايي در صنعت فولاد تا پايان دولت دهم

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : ظرفیت فولاد کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به 45 میلیون تن برسد که در زمان حاضر 20 میلیون تن است.


 به گزارش میهن صنعت به نقل از صنعت نیوز، وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : ظرفیت فولاد کشور تا پایان برنامه پنجم توسعه باید به 45 میلیون تن برسد که در زمان حاضر 20 میلیون تن است.

مهدی غضنفری ‌در حاشیه مراسم امضای قراردادهای سرمایه گذاری احداث کارخانه

های کنسانتره و گندله سازی در خراسان رضوی در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد بخشی از طرح‌های فولادی در قالب طرح مهر ماندگار تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری برسد و کشور به خودکفایی در تولید فولاد دست یابد.

وزیر صنعت،‌معدن و تجارت به خبرنگاری دیگری در باره وضعیت تولید سنگ آهن و صادرات آن گفت : برنامه پنجم توسعه کشور اجازه هر گونه محدودیت و ممنوعیت برای صادرات کالاها را نمی دهد و حتی از دولت می خواهد چنین محدودیت هایی را در شورای اقتصاد مطرح کند و مصوبه بگیرد.

وی افزود: در کارگروه حمایت از تولید یا بازار به سادگی امکان ممنوعیت یا محدودیت برای برخی کالاها فراهم بود اما برنامه پنجم توسعه وضع ممنوعیت ها و محدودیت ها بر صادرات را سخت تر از گذشته پیش بینی کرده است تا راه صادرات همواره باز باشد.

غضنفری ادامه داد : برای اینکه خام فروشی صورت نگیرد نوعی عوارض صادراتی برای سنگ آهن وضع شده است و ادله ای که صادر کنندگان دارند ارز آوری است که از این طریق می توانند ماشین آلات مورد نیاز را وارد کنند و کارخانه های در حال ساخت و ساز را تکمیل کنند.

وی گفت : ‌تا حدودی ممکن است تامین ارز از طریق بانک مرکزی برای برخی گروه های کالایی میسر نباشد از نظر آنها با این صادرات دسترسی به ارز فراهم می شود و پرو‍ژه ها تکمیل می گردد اما به لطف خدا استقبال از سرمایه گذاری در حلقه های بعدی برای فرآوری بیشتر شده است .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : امیدواریم نوعی شیب اقتصادی به این موضوع کمک کند و سرمایه گذاران احساس کنند فروش محصول نهایی برای خودشان هم سود آوری بیشتری دارد و ضمن اینکه برای کشور ارزش افزوده خواهد داشت

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1930
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه