دنا از بهمن به صورت آزمايشي مي‌آيد

با توجه به پیشرفت فیزیکی فرایند ساخت قالب های تولیدی و تجهیزات مونتاژی و مطابق با برنامه ریزی های انجام شده، تولید آزمایشی دنا در خطوط اصلی مونتاژ اواسط بهمن ماه امسال آغاز خواهد شد.

به گزارش ايسنا، جواد نجم الدین – مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اعلام خبر بالا گفت: با اتمام فرایند طراحی و مهندسی قطعات و مجموعه‌های خودرو دنا، فرایند ساخت قالب‌های تولید انبوه و تجهیزات خطوط مونتاژی آغاز شده است.
وي انجام تمامی فعالیت‌های فوق در داخل کشور از ویژگی های منحصر به فرد پروژه دناست و این امر صرفه جویی ارزی قابل توجهی را برای این گروه صنعتی در پی داشته است.
وی افزود: دنا با موتور EF7 و در دو نوع بنزینی و گازسوز به بازار عرضه خواهد شد و به منظور بهره گیری از سیستم کروز کنترل در این محصول، فعالیت های کالیبراسیون موتور و طراحی و ساخت قطعات مرتبط با این مجموعه نیز در دست اقدام است.
نجم الدین اظهار داشت: در حال حاضر گیربکس دنا دستی است، اما ایران خودرو برای تجهیز این محصول به گیربکس اتوماتیک برنامه دارد.
وي، سیستم ترمز جلو و عقب در این مجصول را دیسکی عنوان کرد و گفت: با این محصول، سیستم جدید کنترل پایداری خودرو (ESP) به مشتری معرفی خواهد شد.
او طراحی مجموعه چراغ های جلو و عقب دنا را نسبت به محصولات جاری، مدرن تر توصیف کرد و گفت: در این بخش نیز از فن‌آوری روز دنیا استفاده شده است.
نجم الدین افزود: داشبورد، رودری و سایر قطعات تزئینات داخلی دنا نیز با طراحی کاملا جدید و امکاناتی چون سیستم مالتی مدیا و ره یاب با کلیدهای کنترلی روی فرمان به مشتری عرضه خواهد شد.
وي، ایربگ راننده و سرنشین را بخشی از امکانات و قابلیت های دنا برای دست یابی به استانداردهای ایمنی در تمامی مدل های آن ذکر کرد و گفت: با توجه به پلتفرم جدید صندلی این خودرو، امکان تجهیز آن به ایربگ های جانبی نیز فراهم شده است.
مدیرعامل ایران خودرو، با اشاره به حجم تغییرات محصول پایه، خاطرنشان كرد: نزدیک به 90 مجموعه قالب برای قطعات بدنه دنا ساخته شده که در این میان 16 مجموعه قالب بزرگ بدنه ای توسط شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو و مابقی توسط سازندگان زنجیره تامین ساپکو در حال ساخت است.
وی از ساخت جیگ ها و تجهیزات مونتاژ بدنه توسط شرکت تام ایران خودرو و ساخت تمامی قالب های قطعات تزییناتی شامل داشبورد، سپرها، چراغ ها و مانند آن، توسط سازندگان ساپکو خبر داد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2091
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه