میهن صنعت :

رشد توليد در محصولات اصلي، پايه و مصرفي

در بسیاری از محصولات اصلی، پایه و مصرفی آمار تولید در دو ماه ابتدایی امسال نشان دهنده رشد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.مهدی غضنفری افزود: در این مدت دو میلیون و 600 هزار تن فولاد خام تولید شد که در مقایسه با دو ماه نخست پارسال نشان از افزایش 9 درص


به گزارش میهن صنعت به نقل از گروه صنعت خبرخودرو ، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بسیاری از محصولات اصلی، پایه و مصرفی آمار تولید در دو ماه ابتدایی امسال نشان دهنده رشد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

مهدی غضنفری افزود: در این مدت دو میلیون و 600 هزار تن فولاد خام تولید شد که در مقایسه با دو ماه نخست پارسال نشان از افزایش 9 درصدی در تولید دارد.

وی اضافه کرد: محصولات فولادی نیز در این مدت با 6 درصد رشد تولید همراه بود طوری که از دو میلیون و 800 هزار تن در دو ماه نخست پارسال به سه میلیون تن در دو ماه ابتدایی امسال افزایش یافت.

غضنفری ادامه داد: در دو ماه نخست امسال 11 میلیون و 400 هزار تن سیمان تولید شد که در مقایسه با 10 میلیون و 700 هزار تنی که در دو ماه نخست پارسال تولید شد، 6 درصد رشد نشان می دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: در این مدت تولید شمش سرب، روی و کاشی 7 تا 11 درصد و تولید پتروشیمی 5 تا 10 درصد در مقایسه با پارسال رشد داشته است.

غضنفری افزود: این میزان رشد نشان می دهد اگرچه دشمنان با برنامه ریزی های مختلف خواستند بر اقتصاد کشور فشار وارد کنند اما تولیدکنندگان با همدلی، تعامل و روحیه خوب باوجود فشارها، مسیر رشد و ترقی کشور را پیگیری می کنند و حوزه تولید تاکنون موفق شده است به اهداف خود دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه اگر مشکلاتی برای برخی واحدهای تولیدی وجود داشته باشد، کمک های لازم به آنها صورت خواهد گرفت، گفت: اخیرا برای یک نوبت جدید به مسئول شهرک های صنعتی دستور دادم تا باردیگر گزارش دقیق تری از وضع تولید بنگاه های کوچک و متوسط آماده کنند تا اگر واحدهایی دچار بحران هستند اطلاعات دقیق تری از آنها داشته باشیم.

غضنفری افزود: واحدهایی که فعال هستند رشد تولید خوبی گزارش می کنند اما برای واحدهایی که به هر دلیل دچار آسیب شده اند از مسئول امور شهرک ها خواسته ام با سرعت و در زمان کوتاه در شهرک های صنعتی کشور حضور یابد و از نزدیک به رفع مشکل بپردازد و یا اینکه از مشکلاتی که معمولا در حوزه بانک و دستگاه های پشتیبان قابل حل است گزارشی تهیه کند تا با طرح آن در دولت یا کارگروه حمایت از تولید، این مشکلات را حل کنیم.

وی اضافه کرد: در سال تولید ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت وظیفه شرعی خود می داند که با تلاش بیشتر و کار مضاعف هم برای بنگاه هایی که فرصت تولید دارند سرمایه در گردش بیشتر و هم برای اتمام طرح های نیمه تمام امکان سرمایه گذاری فراهم کند و هم به واحدهایی که دچار مشکل هستند در حل مشکل کمک کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت اقتصاد، وزارت کار، بانک مرکزی، گمرک و سایر دستگاه های پشتیبانی می توانند در این باره به ما کمک کنند که خوشبختانه به وظایف خود آگاه هستند و در این مسیر کمک می کنند.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1440
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه