صنایع کشور روی نوار تعطیلی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص حذف خط اعتبار انرژی صنایع درفاز دوم هدفمندسازی یارانه ها گفت: اگر خط اعتبار انرژی صنایع حذف شود تعطیلی صنایع حتمی است هرچند که همین الان هم صنایع دارند به خواب می روند.


به گزارش ميهن صنعت موید حسینی صدر درگفت و گو با خانه ملت، اظهار داشت : اگر خط اعتبار انرژی صنایع حذف شود تعطیلی صنایع حتمی است هرچند که همین الان هم صنایع دارند به خواب می روند وباتوجه به شرایط موجود در حال حاضر دولت نمی تواند این خط اعتباری را حذف کندو در قانون هدفمندسازی یارانه ها  هم تاکید شده که درطول ۵ سال با اصلاح و کاهش سیستم مصرف و کمک علمی و فنی به صاحبان صنایع می توان کلیه پرداختهای یارانه ای را حذف کرد.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در ادامه  درخصوص واردات بی رویه قطعات چینی دربخش صنعت به ویژه خودرونیز افزود: درسال حمایت از تولید ملی ، کار وسرمایه ایرانی واردات باید تخصصی شده و سود های کلانی که عده ای از واردات بی رویه کالاهای غیر ضرور می برند برچیده شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس واردات را موجب افزایش بیکاری جوانان و همچنین ورشکستگی تولیدکنندگان دانست وگفت : باید یک اقتصاد مقاومتی ایجاد کنیم  تا وابستگی مان به ارز کم شود و ارز را در داخل حفظ کنیم و تنها برای اقلام ضروری و مواد اولیه وارداتی خرج کنیم.

حسینی صدر درخصوص پرداخت تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به سایپا و ایران خودرو گفت: پرداخت تسهیلات برای تمام صنایع باید عادلانه وضابطه مند باشد وتسهیلات فقط برای  یکی دو صنعت پرداخت نشود .

نماینده مردم خوی وچایپاره درمجلس اظهار داشت: پرداخت تسهیلات  با ارقام بالا باید به تصویب مجلس برسد و پرداخت کمک های بلاعوض نیزباید با حساب و کتاب باشد و دلیل این پرداخت ها برای مجلس شفاف شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه از دولت خواست تا با ارایه دلایل شفاف برای پرداخت تسهیلات ۲ هزار میلیارد تومانی به دو خودرو ساز شایبه زد و بند را از بین ببرد

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1654
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه