عضو کمیسیون کشاورزی، مجلس هشتم:

قدرت یاقتن رقبای فرش ایرانی در سایه بی توجهی مسئولان

بهمن محمدی با انتقاد از سیاست های نارکارآمد دولت در جهت حمایت از صنعت فرش کشور گفت: فرش دستبافت ایرانی در همه جای دنیا جایگاه خاصی دارد، اما در سال های اخیر بی توجهی مسئولان به این هنر-صنعت موجب شده تا رقبا از ما پیشی گرفته و برندهای ایرانی را با نام خود

به گزارش« ميهن صنعت » عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس هشتم  با نامطلوب خواندن وضعیت صنعت فرش کشور گفت: هم‌اکنون به علت عدم توجه و حمایت دولت از صنعت فرش، چینی‌ها فرش‌های خود را با نام و نشان فرش ایرانی به جهان عرضه می‌کنند که دولت باید در این زمینه چاره ای بیاندیشد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس هشتم ادامه داد:  همزمان با آغاز رکود در صنعت فرش و بی‌توجهی مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط، شرایط برای قدرت یافتن رقیبان سنتی فرش ایران مانند چین، هند و ترکیه فراهم شد به طوری که هم‌اکنون این کشورها با الگو برداری از نقش‌های اصیل ایرانی بازار فرش دستباف ایران را در تسخیر خود درآورده اند.

محمدی تصریح کرد: هم‌اکنون کشور چین نه تنها با الگوبرداری از نقش‌های اصیل ایرانی فرش‌هایی مشابه فرش‌های ایران تولید می‌کند که محصولات خود را در بازارهای جهان با نام و برند فرش ایران نیز به فروش می‌رساند.

وی اظهارداشت: هم‌اکنون فرش کاشان با نام و برند کاشان در شهرکی با همین نام در چین تولید می‌شود و در بازاهای جهانی به فروش می‌رسد.

این نماینده مجلس هشتم تأکید کرد: اگر دولت به موقع سهم بخش تولید را از درآمد هدفمند کردن یارانه‌ها پرداخت می‌کرد، وضعیت کنونی برای صنایع کشور و همچنین صنعت فرش به وجود نمی‌آمد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس هشتم در پایان یادآور شد: دولت باید هر چه زودتر سهم بخش تولید را به این بخش تخصیص دهد در غیر این صورت کارگاه‌های قالی بافی نیز همچون کارگاه‌ها و صنایع دیگر به تدریج تعطیل خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1232
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه