لاريجاني: نان گران نمي‌شود

رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: دولت قصد ندارد در اجراي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها در سال جاري قيمت نان را افزايش دهد.

به گزارش « ميهن صنعت » به نقل از باشگاه خبرنگاران در جريان ادامه رسيدگي به لايحه بودجه سال 1391 کل کشور در فرع (ب) جزء (1) بند 10 مربوط به هدفمند کردن يارانه ها، سيدسلمان ذاکر نماينده اروميه پيشنهاد کرد که قيمت نان از موضوع هدفمندي و درآمدهاي دولت حذف شود.

وي شرايط اقتصادي کشور و همچنين جايگاه نان را به عنوان کالاي سياسي و امنيتي در تأمين غذاي مردم از دلايل پيشنهادش بيان کرد و گفت: چرا دولت مي گويد از طريق بودجه عمومي مي خواهد قيمت نان را تأمين کند در حالي که در بودجه سال قبل اين کار را نکرد؟

نماينده اروميه افزود: اگر از مردم نيز بپرسيد که آيا افزايش قيمت در مرحله اول هدفمندي يارانه ها درباره نان تأثير منفي در قدرت خريد آنان داشته است مطمئناً‌ جوابشان مثبت خواهد بود.

وي خاطرنشان کرد: به جاي گران‌کردن نان، دولت مي تواند از فروش اموال خود که برخي جاها اين کار را مي کند درآمد خود را تأمين کند.
ذاکر در فرع (ب) جزء (1) بند 10 که در آن آمده است «تا مبلغ 100 هزار ميليارد ريال يارانه هاي نان، برق و ساير کالاها و خدمات مندرج در قانون بودجه»، پيشنهاد حذف کلمه «نان» را داد.

لاريجاني رييس مجلس در پاسخ به پيشنهاد ذاکر گفت: نان در اين بند تحت تأثير قرار نمي گيرد و گران نمي‌شود چرا که دولت مي‌خواهد آن را از طريق بودجه عمومي تأمين کند.

فرزين نماينده دولت نيز گفت: آوردن کلمه نان در اين بند هيچ ارتباطي با افزايش قيمت آن ندارد چرا که در 5000 توماني که به مردم بابت نان داده شد قيمت افزايشي مشخص است.

پس از سخنان نماينده دولت، لاريجاني پيشنهاد ذاکر را به رأي گذاشت که با حضور 216 نماينده اين پيشنهاد با 16 رأي موافق، 77 رأي مخالف و 28 رأي ممتنع رأي نياورد. 

 نسخه چاپي ارسال به دوستان

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=922
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه