میهن صنعت :

لزوم تدوین برنامه ای منسجم در صنعت خودرو

واقعیت این است که باید در ایران در زمینه صنعت خودرو، استراتژی دقیق و مشخصی ندوین و دنبال شود تا صنعت خودروسازی در کشورصنعت خودرو دنیا توسعه یافته و به عنوان صتعتی قابل رقابت در دنیا مطرح شود.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به لزوم تدوین برنامه ای دقیق و منسجم در صنعت خودرو کشور گفت : صنعت خودرو از جمله صنایعی است که به لحاظ اهمیت از نیازمند تدوین برنامه ای دقیق و منسجم است.

موید حسینی صدر در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو ،به ابعاد مختلف صنعت خودرو اشاره نمود و یاد آور شد : صنعت خودرو دارای فرایند پیچیده ای است به طوری که ابعاد مختلفی چون تعرفه واردات ، اشتغالزایی، آلایندگی های ناشی از تولید خودرو، محدودیت های تامین سوخت و اصلاح مصرف سوخت ، همگی از مواردی است که باید در صنعت خودرو مدنظر قرار گرفته و مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند.

وی  ضمن تاکید بر لزوم استراتژی مشخص در صنعت  خودرو خاطر نشان کرد : واقعیت این است که باید در ایران در زمینه صنعت خودرو، استراتژی دقیق و مشخصی ندوین و دنبال شود تا صنعت خودروسازی در کشورصنعت خودرو دنیا  توسعه یافته و به عنوان صتعتی قابل رقابت در دنیا مطرح شود.

نماینده خوی در خانه ملت همچنین گفت : باید با توجه به استراتژی صنعت خودرو، بررسی شود آیا شرکتهای خودروساز با وجود تعرفه های بالای واردات و بازار انحصاری موجود می خواهند ادامه فعالیت دهند و یا اینکه می خواهند با تکیه بر توان خود به این مسیر ادامه دهند؟

حسینی صدر تصریح کرد : متاسفانه تا کنون صنعت خودرو در جلب رضایت مشتریان عملکرد خوبی را نداشته است ، هم اکنون کیفیت تولید خودروهای داخلی پایین است به هر حال با توجه به نارضایتی که در این زمینه وجود دارد به نظر می رسد که باید اقدامی جدی در خصوص کیفی سازی در صنعت خودرو صورت گیرد .

وی گفت : باید با نگاه به برنامه چشم انداز 1404 کشور و برنامه پنجم توسعه، استراتژی توسعه صنعت خودرو مشخص و در اختیارمردم نیز قرار گیرد .

وی افزود: در این راستا مشخص می شود اگر امروز مشکلی در صنعت خودرو وجود دارد چند سال آینده صنعت خودرو کشور به کجا خواهد رسید؟ آیا مشکلات صنعت خودرو رفع خواهد شد و آیا بخشی و دستگاهها به دنبال برطرف نمودن مشکلات صنعت خودرو است یا خیر ؟

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1501
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه