مجروح شدن زائران ايراني در انفجار امروز كاظمين

القاعده عراق مسئوليت حمله انتحاري اخير صورت گرفته عليه دفتر اوقاف شيعيان در بغداد را بر عهده گرفت.

همزمان با نزديك شدن به سالروز شهادت امام موسي كاظم (ع) و حضور شيعيان براي برگزاري مراسم سوگواري بمبي در نزديكي يكي از ورودي‌هاي حرم امام موسي كاظم(ع) منفجر شد و ده‌ها كشته و زخمي بر جا گذاشت كه زائران ايراني نيز در بين مجروحان وجود دارند.

به گزارش ايسنا، به نقل از سايت اينترنتي شبكه خبري بي.بي.سي، ‌انفجاري كه در منطقه "باب الدروازه"، واقع در كاظميه در شمال عراق رخ داد هفت كشته و 20 زخمي بر جاي گذاشت.

منابع امنيتي تاكيد كردند كه حادثه مذكور در پي انفجار چند بمب دستي صورت گرفته است.

اين نكته قابل ذكر است كه باب الدروازه يكي از درهاي حرم امام موسي كاظم (ع) به شمار مي‌آيد.

اين انفجار همزمان با نزديك شدن به سالروز شهادت امام موسي كاظم و حركت شيعيان به سوي كاظمين براي شركت در مراسم شهادت آن حضرت رخ داد.

يك منبع در وزارت كشور عراق گزارش داد: دو خمپاره باب الدروازه را مورد هدف قرار داد و در بين مجروحان زائران ايراني نيز ديده مي شوند.

القاعده عراق مسئوليت حمله انتحاري اخير صورت گرفته عليه دفتر اوقاف شيعيان در بغداد را بر عهده گرفت.

روزنامه اماراتي الخليج در خبري نوشت: سايت ويژه گروه‌هاي تندرو كه بيانيه‌هاي القاعده را منتشر مي‌كند اعلام كرد كه حمله در نزديكي مقر دفتر اوقاف شيعه در منطقه باب المعظم در بغداد از سوي اعضاي القاعده صورت گرفته و عامل انتحاري خودروي بمب‌گذاري شده خود را در فضاي داخلي منطقه باب المعظم منفجر كرده است. به دنبال اين انفجار دست كم 25 تن كشته و ده‌ها تن ديگر زخمي شده بودند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1285
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه