میهن صنعت :

نزدیکی صنعت خودروسازی به مناطق مرزی راه صادرات را هموارتر خواهد کرد

خودرو،عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خواستار بکارگیری توانمندی های بومی هر استان در تولید خودرو شد و گفت: لازم است اقداماتی درجهت تمرکززدایی صورت گیرد تا بجای تمرکز صنایع در پایتخت ،محصولات مختلف در استانها تولید شوند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو،عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خواستار بکارگیری توانمندی های بومی هر استان در تولید خودرو شد و گفت: لازم است اقداماتی درجهت تمرکززدایی صورت گیرد تا بجای تمرکز صنایع در پایتخت ،محصولات  مختلف در استانها تولید شوند.

سید محمد بیاتیان در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت: انتقال صنایع به استانهای مختلف علاوه بر حل مشکلات اشتغال و استفاده از نیروی کار ارزان، ایده مناسبی برای بقا و تداوم صنعت خودرو کشور است.

وی توسعه این صنعت را در ارتقاء استاندارد ها دانست و گفت: توسعه صنعت خودرو ارتباط مستقیمی با ارتقاء استاندارد های این صنعت در سطح ملی و بین المللی دارد و در صورتیکه استاندارد های صنعت خودرو ارتقاء یابد در سطح داخلی و بین المللی  شاهد پیشرفت هایی در این صنعت خواهیم بود.

وی افزود: لازم به ذکر است صنایع آلاینده از کلان شهر هایی مانند تهران دور و به مراکزی که امکان آلایندگی های زیست محیطی کمتر ی دارندانتقال یابند .

وی خواستار انتقال برخی صنایع وابسته خودروسازی به مناطق مرزی کشور شد و گفت: در صورتیکه در تولید خودرو نگاه صادراتی افزایش یابد نزدیکی صنعت خودرو به مناطق مرزی به نفع این صنعت خواهد بود.

وي اظهارداشت: درافق1404 توليد خودرو در كشور بايد بر محور صادرات شكل گيرد و سهم صادرات خودرو افزایش یابد. برای رسيدن به اين افق لازم است توليد به صورت رقابتی انجام شود از اين رو توليدات خودرو در شهرهايی كه توانمندی فنی و استعداد نيروی انساني برای توليد فنی بیشتر است این صنعت بايد گسترش يابد.

بیاتیان افزود:برای رقابت با صنعت دنيا باید به سمتی پیش برويم كه محصولات صنعت خودرو با قيمتي ارزان تر به بازار مصرف برسد تا قدرت رقابت در عرصه جهانی ایجاد شود.

وی بابيان اينكه طرح توسعه محصولات خودرویی در کشورآغاز شده است گفت: با راه اندازی شركتهای خودروسازی در استانهای مختلف ،صنعت خودروسازی در شهرهای مختلف  گسترش خواهد یافت.

وی درپایان گفت:شاخصهای اقتصادی بر مبنای جمعيت و مساحت وسايراستعدادها نشان می دهد كه حجم سرمايه گذاريهای انجام شده در بخش صنايع در سالهای بعد از انقلاب نسبت به تهران ناچيز است و این امر باید در صنعت خودرو سازی توسعه یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2395
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه