گروسی:

کیفی سازی صنعت خودرو در جاده خاکی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اجرای قانون افزایش کیفیت خودرو، تأثیر مناسبی در بهبود کیفیت خودروهای ساخت داخل داشته است، تأکید کرد: افزایش نظارت بر چگونگی اجرای این قانون بهترین گزینه برای بهبود کیفیت خودروها است.

حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه پس از تصویب قانون ارتقای کیفیت خودرو، اقدام‌های مناسبی در جهت بالا رفتن کیفیت خودروهای داخلی انجام شده است، گفت: خودروسازان ما حرکتی جدید را پس از تصویب این قانون آغاز کرده‌اند که البته در ابتدای مسیر هستند.

نماینده مردم شهریار، ملارد و شهر قدس در مجلس شورای اسلامی افزود: ما نباید انتظار داشته باشیم که در مدت کوتاهی که از ابلاغ این قانون می‌گذرد تحول عظیمی در صنعت خودروسازی کشور ایجاد شود و کیفیت خودروهای داخلی به کیفیت خودروهای ساخت کره نزدیک شود.

وی سرعت کیفی سازی خودروهای داخلی را کند ارزیابی و تصریح کرد: هرچند کشور کره و شرکتی مثل هیوندای سه سال بعد از ایران وارد صنعت خودروسازی شد ولی با سرعت بالایی پیشرفت کرد تا جایی که امروز در صنعت خودروسازی جهانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته خودروسازان ما با تغییرات جزئی در طراحی خودرو دم از نوآوری می‌زنند و برای مثال با تبدیل چراغ‌های بنزی خودروی پیکان به چراغ‌های مربعی داعیه‌دار طراحی جدید در خودرو می‌شدیم که این نوع اقدامات هرگز طراحی جدیدی به شمار نمی‌آید.

گروسی نصب ترمزهای «ABS» و ایربک بر خودروهای ساخت داخل را اقدامی مثبت خواند و گفت: این اقدام‌ها پس از تصویب قانون افزایش ارتقای کیفیت خودرو اجرایی شد.

وی با بیان اینکه پلت فرم‌‌های طراحی شده برای خودروهای در حال ساخت مثل "دنا" با استانداردهای روز جهان تطابق دارد، افزود: برای سال آینده نیز پلت فرم‌های جدیدی در دست طراحی است که برای خودروهای داخلی استفاده خواهد شد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم بر افزایش نظارت بر اجرای قانون افزایش کیفیت خودرو تأکید و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دستور کارهای کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم باید نظارت بر چگونگی اجرای قانون افزایش کیفیت خودرو باشد./

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1017
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه