میهن صنعت :

گازوییل یورو5 آمد، خودروسازان دست بکار شوند

معاون وزیر نفت با اعلام آمادگی شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای تحویل گازوییل یورو 4 و 5 مور نیاز خودروسازان از عرضه گازوییل یورو5 طی دو هفته گذشته خبر داد.


به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو ، علی‌رضا ضیغمی خطاب به خودروسازان اعلام كرد: خودروسازانی كه منتظر گازوییل یورو 4 و 5 بودند اكنون می‌توانند از این سوخت برای استفاده خودورهای دیزلی مورد نظر استفاده كنند.
مدیرعامل شركت ملی نفت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران همچنین اعلام كرد از دو هفته پیش گازوییل یورو 5 در تهران عرضه شده است كه به دلیل تثبیت تولید گازوییل یورو 5 در پالایشگاه شهید تندگویان تهران خبر عرضه آن به طور رسمی اعلام نشد.
وی با اشاره به عرضه گازوییل یورو5 به صورت محدود در روزهای گذشته اظهار كرد كه چگونگی عرضه این سوخت در جایگاه‌ها با اولویت كلان‌شهرها توسط شركت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مشخص خواهد شد.
به گفته‌ ضیغمی تا پایان امسال 24.9 میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو 4 و یورو 5 و 70 میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو 2 در كشور عرضه می‌شود.
وی هم‌چنین حجم گازوییل با استاندارد یورو 4 و یورو5 در سال 92 را حدود 36.9 میلیون لیتر در روز اعلام كرد و به ایسنا گفت: تا پایان سال 93 حجم عرضه‌ گازوییل با این استاندارد به 76.9 میلیون لیتر در روز خواهد رسید.
معاون وزیر نفت با اشاره به این‌كه ظرفیت تولید گازوئیل پالایشگاه شهید تندگویان تهران حدود 11.5 میلیون لیتر در روز است، گفت: با اجرای طرح بهینه‌سازی و ارتقاء كیفیت این پالایشگاه بیش از 90 درصد از گازوئیل تولیدی این پالایشگاه با استاندارد یورو5 تولید می‌شود.
به گفته‌ وی بر این اساس گوگرد گازوئیل یورو 2 این پالایشگاه 10 هزار PPM بود كه با اجرای طرح ارتقاء كیفیت به زیر 20 PPM رسیده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1857
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه